פנייה לרמטכ"ל: "תלמד מהצבא הצרפתי, שם מותר לגדל זקן"

    "אם בצבאות אירופה הגיעו למסקנה המתבקשת שיש לאפשר גידול זקן באופן חופשי, מה יאמרו בצבא הישראלי השואף להיות אור לגויים?!"
    דוד לזר No Comments on פנייה לרמטכ"ל: "תלמד מהצבא הצרפתי, שם מותר לגדל זקן"

    היום היה מי שדאג שגם הרמטכ"ל גדי אייזנקוט ישמע על החוק הצרפתי החדש המאפשר גידול זקן בצבא • התנועה למדינה יהודית פנתה לאייזנקוט: "פקודת הזקנים- פגיעה בזכויות יסוד של החיילים הדתיים"

    "אם בצבאות אירופה הגיעו למסקנה המתבקשת שיש לאפשר גידול זקן באופן חופשי, מה יאמרו בצבא הישראלי השואף להיות אור לגויים?!"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע סערת הזקנים בצה"ל, פורסם אמש (שלישי) באתר 'קול חי' כי מדברים שפורסמו בשמו של הרב גבריאל סבג המשמש כרב צבאי בכיר בצבא צרפת, בשבוע שעבר יצאה הנחייה בצבא צרפת כי על כל החיילים והקצינים – הרשות לגדל את זקנם כפי רצונם, וזאת בעקבות פנייה לבתי משפט ולאיחוד האירופי שהדבר פוגע בחופש השויון והחירות המהווה ערך עליון בצרפת.

    היום היה מי שדאג שגם הרמטכ"ל גדי אייזנקוט ישמע על החוק הצרפתי החדש המאפשר גידול זקן בצבא. התנועה למדינה יהודית פנתה לאייזנקוט בטענה כי "פקודת הזקנים- פגיעה בזכויות יסוד של החיילים הדתיים", בנוסף, התנועה מאיימת לעתור לבג"צ, אם הפקודה לא תשונה.

    במכתב מנומק שנשלח לאייזנקוט הועלה גם החוק הצרפתי, "אבקש לספר לכם על המצב בצרפת, הנאורה שבאומות, שם סיפר לתנועה רב צבאי כי בשבוע שעבר יצא הנחייה חדשה לפיה לכל החיילים בצבא ניתנת הרשות המלאה לגדל זקן כפי שהם רוצים, וזאת בעקבות פנייה לבתי המשפט של האיחוד האירופי, אשר קבעו כי מניעת גידול הזקן פוגעת בחופש השוויון והחירות המהווה ערך עליון. לפני האישור הגורף, נעשתה בדיקה בכור האטומי של צרפת, והובהר שגם שם המסכות יכולות לכסות בעלי זקנים, ומאז יצא האישור הגורף. ואם בצבאות אירופה הגיעו למסקנה המתבקשת שיש לאפשר גידול זקן באופן חופשי, מה יאמרו בצבא הישראלי השואף להיות אור לגויים?!", נכתב לאייזנקוט על ידי עו"ד אורי ישראל פז מ'התנועה למדינה יהודית'.

    כמו"כ נכתב בדרישת התנועה לרמטכ"ל כי "הינכם מתבקשים בזאת לבטל ו/או לשנות את הנוהל החדש של "פקודת הזקנים", הפוגע בעקרונות יסוד, כך שתיפסק לאלתר הפגיעה בחופש הדת והמצפון, בחופש הביטוי ובעקרון השוויון – משעולה חשש ממשי לכך שהפגיעות ההמוניות הן לא מידתיות, לא סבירות ובלתי חוקיות. יש לאפשר לכל חייל דתי ומסורתי את הזכות לחו]ש דת לגדל זקן מטעמים אמוניים באין מפריע".



    0 תגובות